לוגו ג'ומו

office@jumoo.net

שיווק מסורתי בדפוס לעומת שיווק מודרני דיגיטלי

פעם הפרסום השולט היה הפרסום המסורתי – עיתונים, פלאיירים, מגנטים. היו שולחים בתיבות דואר או מחלקים בנקודות חלוקה. היו שגם שמו פלאיירים על רכבים וכדומה. היום נכון יותר לשווק בדיגיטל. שיווק בדפוס הוא שיווק שאפשר להוסיף אותו בנוסף לשיווק הדיגיטלי אבל זה לא במקום. הסיבה לכך היא שבשיווק דיגיטלי יש המון יתרונות.

יתרונות השיווק הדיגיטלי על פני השיווק המסורתי

איזה כיף שבשיווק דיגיטלי אפשר לראות באופן מיידי את התוצאות. היום מפרסמים וכבר מחר יודעים אם זה עבד או לא. אפשר ככה לעשות תיקונים – קופירייטינג, מדיה, קריאייטיב, פלייסמנטים. אפשר לבדוק היכן זה עובד טוב יותר – לעיתים זה יעבוד טוב יותר בגוגל ולעיתים בפייסבוק או בפלטפורמות אחרות. אפשר לעשות AB טסטינג וזה יהיה אפשרי, נגיש וזול.

ישנם אפשרויות טרגוט שמאפשרים להתרכז בסביבה מסוימת \ גורמי עניין מסוימם\ דמוגרפיה וכדומה. באמצעות הטרגוט נוצר מצב שבו החשיפה לפרסומים היא הרבה יותר מדויקת. הדיוק הזה חוסך כסף! במקום שקבוצה גדולה שיש בה חלקים לא רלוונטים יצפו במודעה. רק קבוצה מאוד מפוקסת תחשף לו.

אפשרי לפרסם בצורה רחבה מאוד – אפשר לשווק בכל הארץ בעלות מאוד קטנה. ושוב, החשיפה תהיה ממוקדת מאוד. למשל אם משווקים מוצר לגברים בגילאי 40 ומעלה בלבד קל להגיע אליהם. אפשר להגיע לגברים בני 40 ומעלה בכל רחבי הארץ מבלי לבזבז כסף על חשיפה לקהל אחר לא רלוונטי.

ניתן לעשות ניסיון לקמפיין מסוים ואם הוא לא עובד – לתקן, לשנות, לשפר. אפשר גם לפרסם כמה קמפיינים במקביל ולבדוק מי מהם הכי עובד. זאת בזכות הנתונים שזורמים כל הזמן ומייצרים אפשרות לנתח מידע ולקבל החלטות לפיו. דבר שלא היה קיים בפרסום המסורתי של פעם. 

היום ניתן לפרסם בצורה ממומנת וניתן לפרסם בצורה אורגנית. שתי השיטות האלה לא היו אפשרויות בשיווק המסורתי. בעל עסק היה צריך ללכת לכל הפחות ללכת לבית דפוס ולהוציא הוצאה לא קטנה. היום אפשר בפלטפורמות השונות לעבוד אורגנית – כלומר חינם. יוכלו לעשות תוכן מעולה ואיכותי מאוד והוא כבר יקדם את עצמו. 

 אז מה עדיף שיווק דיגיטלי או שיווק מסורתי בדפוס?

היום עדיף באופן משמעותי שיווק דיגיטלי בכלל כל מה שהוזכר לעיל. יחד עם זאת, יש מקרים שלא כדאי לזנוח את השיווק המסורתי בדפוס. ההיפך, אפשר להעזר בו מאוד. נטייה של עסקים רבים היא מיד לזנוח את השיווק המסורתי של פעם – חבל זה עוד צינור להגיע ללקוחות פוטנציאלים!

jumoo.net

More
articles

דילוג לתוכן