לוגו ג'ומו

office@jumoo.net

קידום ושיווק ברשתות החברתיות

בקידום ושיווק העסק ברשתות חברתיות יש שני דרכים לעשות זאת: הדרך הממומנת והדרך האורגנית. הרבה בעלי עסקים מתבלבלים ולא מבינים כל כך מה הכוונה בכל דרך. חשוב מאוד לכל בעל עסק להבין את שני המושגים האלה! וזאת בגלל שמדובר על שני מושגי יסוד בשיווק.

איזה רשתות חברתיות קיימות

נכון להיום קיימות מספר רשתות חברתיות מובילות:

פייסבוק -היא הרשת החברתית הפופאלרית ביותר. היא מרכזת בה קהלים שהם בגילאי 18+. מבוססת בעיקר על שיתוף של פוסטים טקסטואליים בד"כ עם שילוב של תמונה או וידאו.

אינסטגרם – היא רשת שיש בה קהל רחב, גם ילדים וגם מבוגרים. היא מתאימה לפרסום לכל הגילאים אבל לא יהיו בה הרבה בגילאי 50+. הפלטפורמה הזו היא מבוססת על תמונות ועל וידאו. אבל היא לא המקום המתאים לרשום תכנים טקסטואליים.

טיק טוק – פלטפורמה של צעירים – מתבגרים. היא מבוססת על קטעי וידאו קצרים עם קטעי מוזיקה פופולאריים או כאלה שזכו לפופולאריות בטיקטוק עצמו. בנוסף יש פילטרים בסגנון הפילטרים של סנאפצ'אט. זו הפלטפורמה הטובה ביותר כשרוצים להגיע לצעירים גם מבחינת עלויות פרסום פר 1000 צפיות זה יהיה זול ביחס לרשתות האחרות.

יוטיוב – רשת חברתית שכולה על טהרת הוידאו. ניתן למצוא בה את כל הגילאים בלי יוצא מן הכלל וזה אחד הכוחות החזקים שלה!

לינקדאין – רשת חברתית שבה כל פרופיל מייצג ארגון מסוים או מחפש להתחבר לארגון מסוים. הרשת הזו היא על טהרת החיפוש עבודה, פרוייקטים, שיתופי פעולה עסקיים וכדומה. היא הפלטפורמה המתאימה ביותר כאשר רוצים לפרסם לעסקים גדולים B2B. אבל חשוב לזכור שבעלי עסקים קטנים לא נמצאים שם.

יש עוד רשתות חברתיות אבל אלו הן העיקריות שבהן.

הדרך הממומנת לקדם ברשתות חברתיות

כל עסק יכול לפתוח פרופיל או דף (תלוי על איזה רשת מדובר) ולקדם בצורה ממומנת. לפרסם קמפיין ממומן הכוונה היא להגדיר את מטרת הקמפיין על מנת שהאלגוריתם ידע לבצע אופטימיזציה נכונה. לאחר מכן, להגדיר קהל יעד. ואז להגדיר את הקריאייטיב. התשלום על קמפיין כזה התבצע ישירות לרשת החברתית שבה מפרסמים. ואם עושים את זה דרך קמפיינר אז הקמפיינר יגבה עמלת עבודה.

מי שיחשף לפרסום הזה לא בהכרח מעוניין להיחשף אליו או חושב שזה תוכן טוב. הרשת החברתית "כופה" את הפרסום הזה עליו כי בוצע טרגוט לקהל הספציפי הזה. לעיתים הפרסום יתקבל בצורה טובה אצל המשתמש ובמקרים כאלה העלות ל 1000 חשיפות תפחת. לכן, כשעושים קמפיין ממומן – כדאי מאוד ליצור תוכן טוב! שהמשתמש רוצה לצרוך.

הדרך האורגנית לקדם ברשתות חברתיות

לאחר פתיחת פרופיל או דף עסקי אפשר לקדם בצורה אורגנית. זה בעצם להשתמש בפלטפורמה לפרסום העסק בלי לשלם ישירות לפלטפורמה. בשביל לעשות את זה כמו שצריך, צריך להבין איפה הקהל נמצא, ואיזה תוכן הוא רוצה. לאחר מכן, יש לייצר תוכן טוב וראוי. ככל שהתוכן יהיה יותר טוב כך הוא יחשף יותר. תכנים מצחיקים, מרגשים או שמשביעים יצר סקרנות הם התכנים הכי ויראליים. ולכן תמיד כדאי ללכת לכיוון הזה.

ניתן לקדם את התוכן באמצעות האשטגים, תיוגים, תגובות עם לינקים, שיתופים, הצטרפות לקבוצות וכדומה. כל רשת והמנוע האורגני שמניע אותה הכי טוב.

ההמלצה שלי לקידום ושיווק ברשתות החברתיות

פרסום שהוא אחד מהשלושה: מצחיק, מרגש או משביע סקרנות – תמיד יצליח יותר מאשר פרסום ענייני שפשוט בא למכור. משתי סיבות: 1. אנשים "עיוורים" לפרסומות. ולכן צריך להסוות את הפרסומת בשביל שמשתמשי הרשת לא יחסמו בתת מודע שלהם למסר. 2. האלגוריתם של הרשתות יודע לזהות מעורבות גבוהה של צופים ואז המחיר פר 1000 איש הוא נמוך משמעותית.

תודה שקראתם עד כאן!
נתראה במאמר הבא
צוות ג'ומו!

More
articles

דילוג לתוכן