לוגו ג'ומו

office@jumoo.net

איך להשתמש ברשתות החברתיות לשיווק עסק בשנת 2023 – קידום אורגני

שימוש ברשתות חברתיות לטובת שיווק העסק נקרא "קידום אורגני". שיווק זה יכול להועיל מאוד לעסקים קטנים בעלי תקציב נמוך. כאלה שמעוניינים להתקדם רק על בסיס פעולות שהם עושים בזמנם החופשי.

חשוב לומר, שבטווח הארוך ובהסתכלות רחוקה כדאי להשתמש בכל הנתיבים והפלטפורמות הקיימים להשגת לקוחות. כלומר כדאי לעסק לעבוד גם אורגני וגם ממומן ובכל הפלטפורמות השונות. אבל מבחן המציאות מראה שזה לא באמת אפשרי. עסקים קטנים מגיעים ללא משקיע חיצוני אלא משקיעים מכספם ולכן יכולים להשקיע את מלוא זמנם אבל מעט מאוד כסף. כך נוצר מצב שקידום אורגני ברשתות הוא הכלי הנוח ביותר עבור עסק קטן.

קידום אורגני באמצעות רילז, שורטס וטיקטוקס

מדובר על קידום אורגני ברשתות באמצעות סרטונים קצרים של בין חצי דקה לדקה. הרבה אנשים לא מבינים עד כמה השתנו הרשתות החברתיות מאז שקמה טיקטוק. אם בעבר הרשתות החברתיות היו על מנת להתחבר עם חברים רחוקים הן גאוגרפית והן מזמנים שונים בחיינו, היום המצב השתנה. היום הרשתות הן בעיקר בשביל לצרוך תוכן לפי תחומי עניין. האלגוריתמים של כל הרשתות המובילות: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וטיקטוק יודעות לנתח מה תחומי העניין של המשתמשים. לפי זה הן יתאימו לו את הסרטונים הרלוונטים עבורו. כך, כל מה שבעל עסק צריך לעשות הוא בסך הכל לפרסם סירטונים עם מעט טקסט ומילות מפתח. מעבר לזה, האלגוריתמים של הפלטפורמות יעשו את יתר העבודה. הן ימצאו בדיוק את המשתמשים שהתוכן הזה מעניין אותם!

מה שחשוב לזכור זה לעשות סרטונים באמת איכותיים. כאלה שמעניינים את הקהל שלך. בנוסף, לא לבקש לייקים מלאכותיים כי זה מבלבל את האלגוריתם וימנע מהסרטונים להגיע לקהל יעד הנכון.

פשוט, לא?  מעבר לזה, כדאי מאוד לעשות "הוק" טוב. כזה שיתפוס ב 2 – 3 שניות הראשונות את הצופה שלא יגלול את הסרטון וידלג עליו.

קידום אורגני באמצעות הודעות פרטיות ותגובות

שיטה זו טובה בעיקר לפייסבוק!  כדאי להתחבר עם פרופיל מסוים לכמה שיותר קבוצות רלוונטיות. זה יכול להיות קבוצה של ערים שהן באיזור השירות של העסק. זה יכול להיות קבוצות שקשורות ספציפית לנישה. כעת, פשוט להתחיל לענות לתגובות של אנשים שמחפשים את השירות שלך. מומלץ להשאיר גם לינק ליצירת קשר – לדוגמא לכרטיס ביקור דיגיטלי או אתר תדמית.

האלגוריתם של פייסבוק ילמד לאיזה תגובות את או אתה כמשתמש נוהגים לענות (או בשפה המקצועית "לייצר איתם מעורבות") ויקפיץ אותם אוטומטית. אחרי מעט מאוד זמן בכל פעם שתכנסו לפרופיל הזה, פייסבוק יקפיץ לכם אוטומטית את כל הפוסטים הרלוונטיים עבורכם ואתם רק תצטרכו לענות עליהם בתגובה וכדאי גם להשתמש באפשרות לשלוח הודעה פרטית.

More
articles

דילוג לתוכן